وبلاگ masudh

وبلاگ masudh

وبلاگ masudh

وبلاگ masudh

دانلود پاورپوینت شمع کوبی

پاورپوینت شمع کوبی

قسمتی ارمتن پاورپوینت

عملیات تحکیم بستر

žبطور کلی در مواجهه با خاکهای مسئله دار نظیر خاکهای سست با قابلیت باربری کم، نشست‌پذیری زیاد، روانگرا، خاکهای دستی و … دو راه پیش روی مهندسین ژئوتکنیک قرار دارد:1: استفاده از المانهای باربر در خاک 2.استفاده از مصالح هایتک و پرهزینه

2: بهسازی و اصلاح خواص فیزیکی

žهر یک از راه حل‌های فوق دارای روشها و مشخصات مربوط به خود می‌باشند که طی سالیان متمادی توسعه فراوانی یافته‌‌اند. برخی از تکنیکهای ابداعی نیز ماهیتی ترکیبی از دو دسته فوق داشته و مزایای هر دو دسته را تا حدودی بهمراه دارند.

انواع شمع

ž•درجا

ž•پیش ساخته

ž•پیش تنیده بیش

ž•میکروپایل

žشمع درجا

žشمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نامهای دیگر آن شمع درجا، شمع ساخته شده در محل،شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد.شمع درجا به دلیل نامحدود بودن در قطرو عمق حفاری دارای بیشترین کاربرد و تنوع در بین تکنولوژی های اجرای پی های عمیق می باشد.

žدر شمع های درجا ابتدا توسط ماشین آلات حفاری یک چاه با مقطع و عمق مورد نظر در زمین حفرشده و سپس در داخل آن اقدام به بتن ریزی با مصالح مرغوب می نمایند که البته این بتن می تواند مسلح یا غیر مسلح باشد.

žشمع های پیش ساخته

žشمع های پیش ساخته با مقطعی مربع و با استفاده از میلگرد های معمولی ساخت می شود . میلگرد ها به منظور مقاوم نمودن شمع در مقابل خمش تولید شده در هنگام حمل و نقل ، بلند کردن و اعمال نیروی جانبی به شمع و همچنین افزایش مقاومت فشاری ، مورد استفاده قرار می گیرند . شمع های پیش ساخته در طول مورد نظر ساخته شده و تحت شرایط مرطوب به عمل می آیند تا به مقاومت مورد نظر برسند . پس از آن به محل کوبیدن حمل می شوند . عملیات کوبش شمعهای تولید شده بوسیله چکشهای شمعکوبی ضربه ای تا عمق مشخص شده در نقشه های اجرایی کوبیده می شود.

معرفی

žشمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نام های دیگر آن شمع درجا ، شمع ساخته شده در محل، شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد. شمع درجا به دلیل نامحدود بودن در قطر و عمق حفاری دارای بیشترین کاربرد و تنوع در بین تکنولوژی های اجرای پی های عمیق می باشد.

žدر شمع های درجا ابتدا توسط ماشین آلات حفاری یک چاه با مقطع و عمق مورد نظر در زمین حفر شده و سپس در داخل آن اقدام به بتن ریزی با مصالح مرغوب می نمایند که البته این بتن می تواند مسلح یا غیر مسلح باشد .

žانواع شمع بتنی درجا

ža: شمع درجای معمولی

žb: شمع انباره ای یا کف پهن(پدستالی)

ž


  • ۰۰/۰۴/۱۴
  • masud hossenbor